perjantai 22. maaliskuuta 2013

Kevättakkeja tuplana

Suunnitteilla oli muutenkin tehdä tytöille kevättakit ja SaVan haaste tuli juuri sopivasti (ja kerkesinkin vielä!) :)

Tytöille siis muumipuuvillasta takit, vuori myös puuvillaa. Kuvaus noiden kanssa melko haastavaa...


 Toinen otti ja karkas vähän väliä...


ja muuten vain piti apinoida...


 Fionan takin kaava muokattu rankasti Naavakuusi (Ottobre 6/2012) kokona 104 ja huppukin jostain muualta.


Stellan takin kaava Piilo (Ottobre 4/2010), kokona 80 kavennettuna, kun vaikutti niin hurjan leveältä, mutta sitten meinasi tulla liiankin tiukka yläosa...

Testailuja

Buzzadorina pääsin testaamaan lasten kanssa Möllerin pikkukaloja sekä Onni-puuroja ja -vellejä.
Itselleni ja ystäville jaettavaksi testaukseen tuli myös Oral-B Pro-Expert -hammastahnaa.

Buzzauksesta: Buzzadorina pääsee testaamaan tuotteita, joista sitten raportoidaan buzzador-sivuilla, ystäville, blogissa, facessa, jne. Jos Buzzadorina toimiminen kiinnostaa niin tästä linkistä Buzzador sivuille ja muistakaa mainita nimimerkki mrs kelso jos kirjaudutte tuotetestaajiksi.

Möllerin pikkukalat sisältävät omega-3-rasvahappoja ja d-vitamiiniä, ne ovat pienehköjä karkinmakuisia ja hyytelömäisiä. Pakkauksesta kalan irroittaminen yllätti, koska oli todellakin niin hyytelöinen että vaikeahko saada paketista ulos.
Meidän nelivuotias piti niistä kovastikin, meinasi että ovat karkkeja ja yksivuotiaskin maistoi palan, mutta pyöritteli aika kauan sitä suussaan. Itselleni pikkukalat eivät maistuneet, ehkä juuri siksi kun olivat kuin karkkeja ja jälkimaku oli mielestäni kamala. Kalanmaksaöljyn maku jäi kauaksi aikaa suuhun, olisiko sitten jotain lapsuuden ikävempiä makumuistoja.. :)

Toisena tuotteena päästiin testaamaan Valion Onni-puuroja. Pikkuneidille ei vain nuo puurot maistuneet... ollut tässä kyllä muutenkin poikkeuksellisesti huonompi syömään (vissiin jotain hampaita pukkaa) mutta ei kyllä ole saanut noita puuroja alas kuin muutaman hassun lusikallisen. :/
Omaan makuun vadelmainen puuro oli jotenkin turhan esanssinen. Puolukkainen puuro oli ihan hyvän makuista mutta molemmat mielestäni aivan liian makeita. Ei kai noin pienten puurojen vielä tarvisi olla niin kovin "sokerisia"? vaikka eivät toki oikeaa sokeria sisälläkään.


Sitten vielä Oral-B Pro-Expert -hammastahnasta. Hyvä ja mieto maku tahnassa, mutta jotenkin ehkä juuri se saa aikaan vaikutelman tehottomuudesta, heh, ei oo niin "väkevää" kuin "pepsodentit". Mies ei pitänyt yhtään tahnan mausta, eikä montaa kertaa viitsinyt sitä sitten edes yrittää käyttää. Eli ei tainnut tästä tulla uutta tuotetta meille.

torstai 21. maaliskuuta 2013

Liivimekkonen

Ahkeraliisasta ostettu ihanan pehmoinen vakosametti oli juuri sopiva liivimekkoon. Kiva Babushka-liivimekon kaava löytyi  Ottobresta (1/2009)
Aikasta leveää mallia tämäkin, kokona 74 ja muistaakseni vähän pidensin ja leikkasin ilman saumanvaroja (kerkesi jo muutaman viikon tuolla "ufo" pinossa odottaa nappien ompelua). Käyttäjä taitaa olla noin 80 cm pitkä.
Yksivuotiaan virtapiikin kuvaaminen on melko haastavaa...








keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Ensimmäinen arvontani!

Arvonta on päättynyt, kiitos osallistumisesta!

Ihan ensimmäinen arvontani, olkaa hyvät!

Aiheita juhlaan on maaliskussa paljonkin

Uudistin blogini nimen!
Blogini täyttää ylihuomenna 2 vuotta!
Maaliskuussa myös koko muu perheeni juhlii synttäreitään!

Arvonta-aika on 20.-31.3.2013
Palkinnot ovat omista kätköistäni ja käyttämättömiä.

Yhden arvan saat kommentoimalla tähän postaukseen vaikkapa mitä mieltä olet uudistetusta blogistani. Muista myös kertoa palkintotoiveesi.
Toisen arvan saat olemalla lukija (voit myöa liittyä lukijaksi arvonnan aikana)
Kolmannen arvan saat liittämällä arvontakuvan (yllä) linkin kera blogiisi

Palkinnot:

1. Kuuluisat vintagemekot -kirja

2. Ihanat itsetehdyt laukut -kirja

3. Tekemäni trikoinen pipo lapselle tai aikuiselle (väritoiveita otetaan vastaan)




Blogi uudistuu

Heippa kaikille ihanille lukijoilleni!
Päätin uudistaa blogini nimen osoitetta myöten, enkä nyt tiedä löytyykö tätä enää jos on blogini on ollut lukulistalla. Pahoitteluni siitä..

-Tuulia

keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Pikkuballerina ja kaava

Vihdoinkin sain tehtyä Fionankin nukeille oman ballerinapuvun, jota toivottiin jo silloin kun tein samanlaisen setin lahjaksi. Tossut Iiven ihmetykset ballerinakaavalla. Jumppapuku ja hamonen omia sovelluksia.



Ja tässä vielä kaava jumppapukuun




maanantai 4. maaliskuuta 2013

Juhlintaa

Fiona täyttää tänään jo neljä vuotta ja synttäreitä juhlittiin vähän ennakkoon lauantaina.
Sankarille tein mekon Mekkotehtaan Alinan kaavalla. Kokona 110/116 (käyttäjä n. 110cm) mutta helmaa lyhensin hieman ja laitoin taakse vähän tiukemmat kuminauhat.
Tähtikankaat Ahkeraliisasta Laihialta ja yläosan kankaat vanhoja jemmoja jo äidiltä.



Myös virallisena syntymäpäivänä saatu Jasmine sai lähes samanlaisen mekon. Sen vain saksin summissa.


Kakkuna elämäni ensimmäinen kaksikerroksinen. Tavallisen sokerikakkupohjan välissä suklaamousse ja vadelmamousse. Päällinen sokerimassaa ja kruunu, joka ei mennyt niin kuin strömssössä, pikeeriä. 



perjantai 22. helmikuuta 2013

Pikku tiikelit

Ylisöpöstä tiikeri-velourista (Käpyseltä) samistelumekot tytöille (ensimmäiset lajissaan).
Kaavat leikelty olemassaolevien liivimekkojen pohjalta (olen johonkin hukannut aikaisemmin piirtämäni liivimekot?!?!).
Kummankin mekon helmaa tein vähän palloksi. Pienempi mekko on kokonaan vuoritettu ja sen avulla tehty pallohelma (eli vuori on lyhyempi ja kapeampi kuin päällinen) ja isommassa mekossa on vain laitettu kuminauha helmaan kääntäen.




sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Näpertelyjä

Pienen tytön ristiäislahjaksi (ostolahjan lisäksi) tein pikkuisen aktiviteettilelun. Lelun mallia täältä.


Kortit sankareille (samalla juhlittiin myös pikkutytön isoveljen synttäreitä)
Kortteihin ideat Pinterestistä.


Omalle tytölle tein kans tuollaisen aktiviteettilelun, parin minuutin homma ja sen on näköinenkin, mutta menköön...



sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Minisetit

Sukulaistytön synttäripakettiin tein Animaattori-nukeille pari vaatesettiä. Tyttö harrastaa voimistelua niin piti tietysti tehdä jumppapuku ja lisäksi talvivaatetta ettei nukeille tule kylmä. :)


 Tossujen kaava Iiven ihmetykset -blogista. Justo sopivasti tuli kaava näihin...


 Ja talvisetti, bootsit taas Iiven kaavalla, muut omasta päästä.